ZŠ T. G. Masaryka Ivančice, Na Brněnce 1, okres Brno-venkov, příspěvková organizace
Poruchy učení je termín označující skupinu obtíží, které se projevují při osvojování a užívání řeči, čtení, psaní, naslouchání a matematiky. Tyto obtíže mají individuální charakter a vznikají na podkladě dysfunkcí centrální nervové soustavy. K tomu, aby se dítě naučilo správně a bez problémů číst, psát a počítat, je zapotřebí souhry celé řady funkcí, které se dělí do několika oblastí: Vždy však musíme mít na zřeteli, že jednotlivé funkce od sebe nelze oddělit, a to jak ve vývoji, tak v procesu učení. Jednotlivé funkce se ovlivňují a prostupují. Proto by se při nápravě mělo rozvíjet více schopností zároveň. Nejprve si prostudujeme zprávu, kterou jsme obdrželi v pedagogicko psychologické poradně. Zde se dočteme, na co se při nápravě máme zaměřit a co procvičovat. Vybíráme cvičení, která jsou pro dítě účelná tj. odpovídají jeho úrovni rozvoje. Neprocvičujeme tedy s dítětem to, co už umí, ani to, co je pro ně příliš náročné. Začínáme těmi, u kterých rozumí zadání, ale při plnění úkolu si není zcela jisté. Výsledky se dostavují pomaleji. Chce to pravidelně každý den alespoň 10 minut číst a dalších 10 minut se zabývat rozvojem výše uvedených funkcí.
Náprava čtení, psaní a matematiky by měla patřit do rukou speciálního pedagoga, protože špatným postupem se dá hodně pokazit. Během vyučování na nápravu moc času nezbývá. Spíše je zohledňován výkon dítěte. Pro speciální nápravu byly na naší škole zřízeny „Dyslektické kroužky“.

Jak při nápravě doma dítěti pomáhat, jak s ním pracovat a s náměty na hry a typy na literaturu, se setkáte ve výše zmíněných odkazech.
Mgr. Veronika Válková