Mnoho dětí nemá rýsování v oblibě, přesto je důležitou součástí hodin matematiky. Je však mnoho možností,
jak dětem tyto chvilky zpříjemnit a zpestřit.
První cvičení bylo zaměřeno na rýsování ve čtvercové síti. Používáme ji pravidelně ke konstrukci
rovnoběžek a kolmic, ale také při rýsování osově souměrných útvarů a poznávání souřadnic bodů.
V druhém cvičení jsme poznávali různé druhy trojúhelníků – rovnoramenné, rovnostranné – hledali jsme
shodné trojúhelníky.
Poznávání základních vlastností trojúhelníků je samo o sobě velmi nezáživným učivem, ale jakmile z
nich utvoříme zajímavé obrazce, podpoříme představivost dětí a necháme je zapojit i jejich výtvarné
cítění, stává se geometrie nejen snesitelnou, nýbrž i poutavou.
Naše interaktivní tabule dokáže mnoho věcí – „zázraků“, ale takové věci jako dokáží vykouzlit šikovné
lidské ruce, nemůže nahradit žádný počítač. Posuďte sami.