Od 1. ročníku umíme rozpoznávat základní geometrické tvary. V každém roce rozšiřujeme svoje vědomosti o
nich. Poznáváme základní vlastnosti čtverce, obdélníku, trojúhelníku, kružnice a kruhu. Postupně se je
učíme rýsovat.
Geometrie má mnohá úskalí, pro některé děti je velmi „tvrdým oříškem“. Ale hravou formou se
dají všechny nesnáze překonat. Nejlepším způsobem, jak si ověřit vlastnosti trojúhelníku i ostatních útvarů,
jsou praktické manipulační činnosti.
Tentokrát jsme nejprve naměřili podle daných rozměrů základní čtverce. Postupně jsme čtverce rozstříhali
na rovnostranné trojúhelníky. Z nich jsme sestavovali drobnější mozaikové vzory, které jsme nakonec propojili
do velkého vzoru. Jednotlivci pak mozaiku doplnili o další nápady – ze zbylých dílů utvořili drobnější
obrázky.
Začínáme také experimentovat s kružítkem. Je to pro nás doposud neznámý nástroj. Snažíme se s ním rýsovat
již několik hodin, ale stále mnohé z nás ruce neposlouchají. Nevzdáváme se. Když se začne vytrácet chuť,
musí nastoupit hrátky, které nám dodají novou sílu a energii do náročné práce. Daří se nám narýsovat z
kružnic jednoduché obrazce – terče, květiny, slunce, sněhuláky.
Pozvolna přibývá úspěchů. Posuďte sami.