ZŠ T. G. Masaryka Ivančice, Na Brněnce 1, okres Brno-venkov, příspěvková organizace
V hodinách vlastivědy jsme měli za úkol seznámit spolužáky jako zástupci kraje odboru kultury a veřejné správy se zajímavostmi jednotlivých krajů.
Nejprve jsme si vylosovali číslo daného kraje a zvolili si hejtmana. Informace jsme hledali v učebnicích, knížkách, na internetu. Z velké hromady pohledů jsme vybrali ty, které souviseli s naším krajem, nalepili na papír, připsali název. Nebyla to práce lehká, ale výsledek stál za to. Naučili jsem se orientovat v mapě a zkusili si, jaké to je, někomu něco přednášet.

Naše práce byla zakončena pozváním na výlet do vybraného kraje. Nejprve jsme museli pomocí šifry zjistit, do kterého kraje pojedeme, a pak plnit úkoly podle dané osnovy.
Mgr. D. Šacherová



1. Zjisti, kam pojedeš?
2. Nakresli značku, vyjadřující počet obyvatel toho města.
3. Jakou vzdálenost ujedeš na mapě od Brna?
Jakou vzdálenost ujedeš ve skutečnosti od Brna?
4. Na kterou světovou stranu?
5. Který kraj navštívíš?
Dopiš jeho krajské město do mapky, vykresli kraj, a dolep vhodný obrázek.
6. Zjisti, čím můžeš cestovat.
Vlakem ANO – NE
Autem ANO – NE
Letadlem ANO – NE
7. Jak dlouho pojedeš?
Za 1 h ujedeš 50 km
8. Jakou budeš mít spotřebu?
Na 1 km spotřebuješ 6 l
9. Kolik zaplatíš za benzín
1 l benzínu stojí 27 Kč
10. Napiš názvy značek, vyhledej zda není nějaká v kraji, kam cestuješ, pokud ano napiš její jméno.
11. Zjisti o té památce něco, z internetu, nebo z knížek, vyber obrázek atd.
A toto jsou výsledky naší práce.