S žáky 9. ročníku jsme ve výtvarné výchově zkoušeli graficky zaznamenat dva protipóly – ticho a křik:
nejprve vyjádřené slovem – písmem a potom malbou – kompozicí a barvou.
V další fázi této práce dostali žáci k dispozici okopírované černobílé grafiky – Křik od norského malíře
Theodora Muncha a dvě komiksové ilustrace od českého kreslíře Káji Saudka. Na všech reprodukcích je centrem
divákovy pozornosti křičící tvář. Tuto reprodukci žáci dokreslovali, domýšleli a doplnili barevnými nápisy
a slovy, které se měly nějakým způsobem vztahovat k reprodukovanému obrázku. Výsledkem jejich práce byl
pak návrh plakátu s tématem KŘIK.
Na konci celého projektu stál úkol zaměřený na zvukový záznam. Zrekonstruovali jsme si historickou cestu
vývoje zvukového záznamu od ozvučného válce přes gramofonové desky k cédéčkům a současným nejrůznějším
technickým přehrávačům typu MP3, MP4 apod.
Žáci pak vyrobili kartónovou atrapu cédéčka a jeho obal a z barevných samolepících fólií vytvářeli jeho
potisk v duchu výtvarného směru zvaného op-art, založeného na optických hříčkách a klamech.