ZŠ T. G. Masaryka Ivančice, Na Brněnce 1, okres Brno-venkov, příspěvková organizace

Český jazyk je sice velice rozmanitý tím, že používá mnoho jazykových prostředků, ale zároveň i složitý v pochopení a reprodukci myšlenek. K tomu, abychom se naučili správně a věcně vyjadřovat a porozuměli si navzájem, slouží hlavně slohové hodiny a náš mluvený projev. Abychom zvládli text správně reprodukovat, musíme mu nejprve porozumět, zpracovat ho a následně reprodukovat. Pokud chceme tohle zvládnout, k nácviku nám nejlépe poslouží osnova, která musí být stručná, krátká, ale zároveň výstižná. My jsme se takovou snažili sestavit k článku o ježkovi.
V tomto článku jsme si nejen zopakovali základní informace o ježkovi, ale dozvěděli jsme se i něco nového, co nás zaujalo. Např. že máme v ČR dva druhy ježků (západní a východní), které se liší barvou náprsenky a postavením ostnů, čím se ježek živí, jak se připravuje na zimu, kolik mláďat se narodí a co se s nimi stane, když nedorostou před zimou, co potřebuje ježek, když se chová v zajetí a jak se o něho má správně člověk postarat.
Z literárního učiva jsme si připomenuli, co jsou to odstavce a podle nich jsme sestavili společně osnovu. První a poslední slovo v odstavci jsme si pro lepší orientaci barevně odlišili. Osnovu jsme si sice vytvořili společně, ale každý by vám byl schopen říct o ježkovi podle osnovy něco jiného, ale přesto pravdivého. Všichni žáci si namalovali svůj obrázek, který se vztahoval k textu. Uznejte, že žáci od sebe v malování rozhodně neopisovali.

Za žáky 3.A Mgr. Eva Skálová

foto001_small.jpg foto002_small.jpg foto003_small.jpg foto004_small.jpg foto005_small.jpg
foto006_small.jpg foto007_small.jpg foto008_small.jpg foto009_small.jpg foto010_small.jpg
foto011_small.jpg
Foto: Mgr. E. Skálová