- spolupráce žáků 8. A a 3. A, mezipředmětové propojení slohu (8. A) a výtvarné výchovy (3. A)
Máte nějaký talisman, nebo snad nějakého skřítka, kterého nikdo nevidí, ale přináší vám štěstí?
Tato otázka se stala tématem pro žáky 8.třídy, kteří napsali charakteristiku skřítka jako talismana štěstí,
který je neviditelný, tudíž ho nelze zachytit na fotografii a žáci třetí třídy se ho pokusili nakreslit podle
tohoto popisu. Osmáci se museli hodně snažit, aby jejich rukopis třeťáci přečetli a mohli ho použít při kresbě.
Někteří osmáci raději zvolili tiskací písmo, ostatní se snažili psát krasopisně psacím písmem. Každý žák 3. A
dostal jinou charakteristiku skřítka. Text dostali žáci v pátek, aby o víkendu při jeho přečtení pomohli
rodiče, ale většinu dětí texty natolik zaujaly, že si je přečetli už o přestávce ve škole s malou pomocí
paní učitelky, která pomohla přečíst některá „nečitelná“ slova. Žáci třetí třídy se nemohli dočkat výtvarné
výchovy, a proto si dokonce někteří přes víkend skřítka předkreslili doma. Pro žáky 8. třídy jsou ilustrace
překvapením a zároveň ukazují, jak srozumitelně dokázali pohádkovou bytost popsat a charakterizovat a jak se
liší jejich představa od představy mladšího spoluautora. Tak se podívejte, jakou podobu můžou mít skřítci pro
štěstí ve fantazii dětí.