V prvních hodinách výtvarné výchovy v 6. ročníku jsme se nechali unášet vesmírem. Nejprve jsme si
ukazovali souhvězdí na noční obloze a vytvářeli pak vlastní tisky hvězdné oblohy, pak jsme se seznámili
s dvanácti znameními zvířetníku neboli horoskopu odvozenými z postavení hvězd na obloze a do „černé oblohy“
jsme vyrývali jednotlivé grafické symboly podle toho, kdo se v jakém znamení narodil. Každému znamení jsme
navíc přiřadili barevnou symboliku ročního období. Potom jsme letěli ke hvězdám vesmírnou lodí, kterou děti
znázornily pomocí frotáže různých předmětů (mincí, pravítek, řetízků, klíčů) jakožto technických součástek
raketoplánu. Do frotáže každý žák dokreslil svou představu, jak to uvnitř vesmírné lodi vypadá. Pro lepší
názornost jsme si četli literární ukázky ze sci-fi povídky Stanislava Lema a z knihy Douglase Adamse Stopařův
průvodce po galaxii.
Nakonec jsme se opět ocitli na zemi a znovu jsme se zahleděli k obloze, tentokrát denní, a popisovali, jak
obloha vypadá a co potřebujeme, abychom namalovali oblohu v různých situacích – oblohu s beránky, bouřkovou
oblohu, červánky, jasno... Vytvořili jsme si nejprve „recepty“ jako při vaření, a pak podle nich postupovali
při malbě temperovými barvami.
Děti tak prožily společně jakousi okružní cestu ze Země do vesmíru a zase zpátky a přitom se naučily snad i
něco nového o výtvarných technikách, jako je kresba, frotáž, rezerváž, tisk z plochy a malba.