V 8. ročníku se žáci několik týdnů potýkali s tématem místa, kde žijí či kde by chtěli žít. Postupovali
jsme od menších částí k celku, což znamenalo – od pokoje přes dům až po město.
Svůj pokoj žáci vytvářeli jako prostorový papírový model a promítli do něj svoje vlastní – i
nerealizovatelné – představy: vznikly modely pokojů s řekou uprostřed, pokoj uprostřed lesů či
„sadistický“ salón.
Další hodinu pokračovali v domýšlení základního architektonického (nedokončeného) návrhu na stavbu domu
– dokreslovali vnější podobu domu, zakreslovali vnitřní zařízení a nakonec zasadili celý dům do
konkrétního prostředí okolí domu (krajina, zahrada, akvapark apod.).
S tématem domu pracovali ještě jednou, a sice na příkladě konkrétních prací architekta a výtvarníka
z Rakouska – Friedricha Hundertwassera, jehož práce vynikají tvárností, barevností a různorodostí prvků.
Každý žák nakreslil a namaloval jedno okno jednoho domu – použili jsme různé tvary, barevnost, vzor na
omítce, a po dokončení práce jsme okna sestavovali do celků.
Na závěr celého projektu jsme se vydali hledat do centra Ivančic jejich „genius loci“ neboli ducha místa,
tedy to, co je pro město typické a tvoří jeho atmosféru. Žáci se po skupinkách vypravili na průzkum terénu
a vytvořili sbírky různých objektů, předmětů, kreseb, frotáží, fotografií a mapek, z nichž pak ve škole
vytvořili velké koláže či asambláže.