V měsíci prosinci jsme se ve třídě domluvili, že si před Vánoci upečeme cukroví. Ale nebylo to tak
jednoduché, jak se zdálo na první pohled.
Nejprve jsme se domluvili, jaké druhy si upečeme, dohodli jsme se pomocí hlasování na vanilkových
rohlíčcích, lineckém cukroví, povidlových šnečcích, banánových jednohubkách, skořicových šnecích a
citrónových kolečkách. Poté jsme si museli doma zjistit recepty, následovalo počítání, kolik budeme
celkem potřebovat mouky, cukru, vajec, másla atd. na všech 6 druhů cukroví. Napsali jsme si i nákupní
lístek, abychom nic nezapomněli koupit.
Paní učitelka původně chtěla zaplatit suroviny z třídního fondu, ale když se jednotliví žáci nabízeli,
co by mohli z domu donést, tak toho využila a nakonec kupovala jen to, co zbylo na nákupním lístku.
Tímto děkujeme všem rodičům, kteří se takto zapojili do této akce a poskytli suroviny.
Abychom si vyzkoušeli všechno, co k pečení patří, napsali jsme si postup, jak připravit těsto. Suroviny
na těsto jsme si i sami ve skupinkách navážili a uhnětli den dopředu, aby se zaleželo.
Každý se nějak zapojil. Žáci si donesli z domu váleček a podložku na válení, protože přece jenom
jich v naší kuchyňce tolik na půjčení nemáme. S rozvalováním, vypichováním a pečením jsme už měli
zkušenosti z minulého pečení perníčků, proto nám to šlo pěkně od ruky. Během 4 vyučovacích hodin bylo
hotovo i s natřením upečeného cukroví marmeládou. Vše nám šlo hladce také díky jedné mamince,
která nám přišla pomoct. Tímto jí moc děkujeme za výbornou spolupráci. Nakonec jsme vybrali ty
nejhezčí kousky a podělili pana ředitele, paní zástupkyni, paní učitelky, které u nás učí a také jsme
zanesli talířek cukroví do naší školní jídelny.
Jak vidí naši akci pečení cukroví žáci, si můžete přečíst z jejich slohových prací.
Akce se velmi povedla, každý si odnesl domů krabičku cukroví nebo spokojené bříško:o)
Cukroví – slohová práce
Žáci měli za úkol napsat minimálně 8 vět o tom, jak jsme pekli cukroví ve cvičné kuchyňce.
Většina dětí nezůstala jen u 8 vět, Radim popsal dokonce 5 stran malého sešitu! Každý přidal nějaký
obrázek a jsou na světě slohové práce. Je to jednodušší, když mají žáci popisovat něco, co sami zažili.
Ze všech prací bylo cítit, že se žákům akce velmi líbila. Určitě se budeme snažit něco podobného zopakovat.