ZŠ T. G. Masaryka Ivančice, Na Brněnce 1, okres Brno-venkov, příspěvková organizace

Nápad udělat si projekt na téma želva vznikl v hodině českého jazyka, kdy jsme si přečtli krátký úryvek o želvě bahenní. Žáci měli hodně dotazů k tomuto tématu, a proto jsme se rozhodli, zjistit si o želvách více.
Každý měl týden na to, aby si zajistil nějaké informace, ať už z encyklopedií, knih o přírodě nebo z internetu a donesl je do školy. Předem jsme si ve třídě určili, co nás nejvíce zajímá:

- Druhy – jaké druhy želv známe, kolik jich je celkem
- Váha a velikost – jak jsou velké, kolik váží...
- Výskyt – kde žijí (voda, souš)
- Potrava – čím se živí
- Krunýř – z čeho je, jaká je jeho funkce
- Rozmnožování, páření
- Nepřátelé
- Zajímavosti

Úkolem žáků ve skupinách bylo vytvořit plakát, který obsahoval výše uvedené informace a jeho prezentace před třídou (mluví všichni, srozumitelně), poté následovaly 2-3 kontrolní otázky k předvedené prezentaci. Žáci mohli využít donesené knihy, vytištěné články i počítač ve třídě. Nešlo o to, kolik si kdo donesl materiálů, ale jak s nimi dokázal dále pracovat, zjistit důležité informace, které jsme si předem vytýčili a následně, jak srozumitelně vše dokázal prezentovat ostatním, aby informace pochopili. Po všech prezentacích následovalo hodnocení. Ve 4. A žáci hodnotili nejen sebe, ale i práci ostatních pro svou skupinu, každý měl také právo se vyjádřit k vyrobeným plakátům ostatních. Poctivě jsme všechno bodovali (plakát, spolupráce ve skupině, srozumitelnost při prezentaci...) a na základě bodů a svého hodnocení paní učitelka všem dala známku a pochvalu do ŽK. Ve 4. B paní učitelka také ohodnotila žáky známkami. Práce se zdařila téměř všem na jedničku! Zpestřením pro žáky byla živá želva, kterou donesl do školy žák ze 4. B. Svou rychlostí a obratností rozhodně popírala přísloví: „Je pomalý jako želva.“

Projektovým vyučováním vedeme žáky ke spolupráci ve skupinách, komunikaci, vyjadřování ke známému tématu, obhajování vlastního názoru, prezentaci sebe sama a také k sebehodnocení. Dovednosti, které si žáci touto výukou osvojí se prolínají téměř všemi předměty a hlavně jsou důležité pro další vzdělávání a také pro život.

Za žáky a učitelky 4. tříd Mgr. Eva Skálová

foto001_small.jpg foto002_small.jpg foto003_small.jpg foto004_small.jpg foto005_small.jpg
foto006_small.jpg foto007_small.jpg foto008_small.jpg foto009_small.jpg foto010_small.jpg
foto011_small.jpg foto012_small.jpg foto013_small.jpg foto014_small.jpg foto015_small.jpg
foto016_small.jpg foto017_small.jpg foto018_small.jpg foto019_small.jpg foto020_small.jpg
foto021_small.jpg foto022_small.jpg foto023_small.jpg foto024_small.jpg foto025_small.jpg
foto026_small.jpg foto027_small.jpg foto028_small.jpg foto029_small.jpg foto030_small.jpg
foto031_small.jpg foto032_small.jpg foto033_small.jpg foto034_small.jpg foto035_small.jpg
foto036_small.jpg foto037_small.jpg foto038_small.jpg foto039_small.jpg foto040_small.jpg
foto041_small.jpg foto042_small.jpg foto043_small.jpg foto044_small.jpg foto045_small.jpg
foto046_small.jpg foto047_small.jpg foto048_small.jpg foto049_small.jpg foto050_small.jpg
foto051_small.jpg foto052_small.jpg foto053_small.jpg


Foto: Mgr. E. Skálová, Mgr. E. Tručková