aneb akční tvorba a její záznamy v 6. ročníku
S žáky 6. tříd jsme se ve výtvarné výchově zabývali otázkou identity člověka. Co je to identita? Podle čeho se poznáváme? Co nás
jako jednotlivce charakterizuje? A naopak: jak se zachováme, když nechceme, aby naše identita byla prozrazena? Schováme se? Zamaskujeme se?
Nebo se jen otočíme k druhému zády?
Zaměřili jsme se na 3 úkoly: tím prvním byla kresba hlavy spolužáka, který se k nám otočí zády. Zjišťovali jsme, zda by se takto lidé byli
schopni navzájem identifikovat, a přišli jsme na to, že vlastně částečně ano, že člověk vykazuje určité charakteristické rysy, i když se mu
nedíváme přímo do obličeje.
Druhým úkolem byl pokus o vzájemné zamaskování obličeje, tak aby byla vidět jen malá část. Hotové „masky“ jsme nafotili a poté se žáci
navíc ještě rychlou kresbou portrétovali.
Všichni se pak na závěr zkoušeli poznávat.