Když se řekne tělesná výchova, každý si asi představí skákání přes kozu, kotouly, běhání, šplhání, míčové hry… To my samozřejmě všechno děláme, ale navíc jsme si vyzkoušeli,
jak vypadá hodina TV s netradičním nářadím jako jsou noviny, šátek nebo barevný padák. V těchto hodinách jsme vyzkoušeli tzv. psychomotorické hry a seznámili se s prvky zdravotní
TV. Při těchto hodinách nejde o to být nejrychlejší a vyhrát, ale vnímat jiné pohyby těla a zapojení jiných svalů, než které používáme při běžném sezení, běhání a skákání a
především také zjistit něco o svém těle, jak je na tom s rozsahem pohybů a jak mu můžu pomoct zlepšit nedostatky.
Začali jsme honičkou na vlka a zajíce, 2 vlci chytali zajíce, plácnutím je snědli a ti jim pak v břichu dál poskakovali. V honičce šlo hlavně o to, zahřát celé tělo.
Dále následovala rozcvička s prvky zdravotní TV, která se snaží kompenzovat některé svalové dysbalance, např. když žáci každodenně dlouhodobě sedí s pokrčenými koleny,
často se jim zkracují lýtkové a stehenní svaly, proto tyto svaly protahujeme. Některé svaly potřebují naopak posilovat, aby nám neochably, jako např. břišní, mezilopatkové
svalstvo nebo biceps a triceps na rukou a tak bychom mohli pokračovat dále…
Po rozcvičce následovalo zjištění rozsahu pohybů páteře, při hlubokém ohnutém předklonu na lavičce. Normální rozsah by měl být tak, že se žák prsty dostane 2-3cm pod okraj
lavičky při natažených kolenech. Další test byl zaměřen na rozsah pohybu ramenního kloubu, zkoumá se při lehu na lavičku. Paže je narovnaná na stehno a odtud pomalu jde
obloukem až za hlavu, ruka by se měla dostat pod úroveň lavičky, což všichni zvládli.
Další částí hodiny byly psychomotorické hry. Využili jsme listů novin. To byly naše kry, na kterých jsme se přesouvali přes řeku, když nám kra uplavala, volali
jsme o pomoc, další kamarád připlaval na pomoc, dal nám kru pod nohu a plavali jsme dál. Využili jsme nejprve 2 a pak i 4kry. Další zkouškou bylo převádění slepého přes
úzkou lávku, využili jsme šátek, kterým jsme vždy jednomu z nás zavázali oči a dva kamarádi ho převedli. Každý si vyzkoušel, jaké to mají slepí lidé těžké, a že se musí
spolehnout na někoho jiného. Na konci hodiny jsme vše zhodnotili. Netradiční hodina TV se nám velmi líbila a byla zároveň i poučná.