Žáci 6. ročníku se po několik týdnů věnovali malému výtvarnému projektu na téma Africké tamtamy.
Začalo to diskusí o původních afrických kmenech a o přírodním způsobu života. Ústřední postava kmenů – šaman – se
stal prvním námětem ve výtvarce: děti vytvořily z keramické hlíny masku pro šamana, se kterou se po vypálení jakožto "šamani" nechali vyfotografovat.
Dalším motivem pak byla africká džungle, o které jsme si opět nejprve trochu povídali a pak jsme pracovali se zmenšenou kopií obrazu surrealistického
malíře Herberta Lama, kterou žáci dokreslovali pastelkami tak dlouho, až celá plocha výkresu zmizela pod záplavou rostlin, zvířat a obyvatel pralesa.
Džungli jsme ale jen tak neopustili - v dalších několika hodinách jsme zpracovávali model kousku džungle, a sice podle příkladu malíře Henriho
Rousseaua, zvaného Celník, který také často maloval náměty z džungle, aniž by ji ale kdy navštívil. Jako vzory mu posloužily rostliny z botanické
zahrady anebo běžné pokojové květiny. Takže naši žáci se rozeběhli po chodbách školy a hledaly vhodnou pokojovou rostlinu, kterou zvětšili,
namalovali, vystřihli a ze všech rostlin pak vytvořili veliké skupinové koláže, doplněné o drobné zvířecí obyvatele: papoušky, hady a motýly.
Nakonec jsme zamířili na africkou savanu mezi zebry: motiv pruhované zebří kůže, kdy každá zebra má na sobě originální vzor, jsme přenesli na
papír grafickou technikou tisku z výšky.
Tím byla naše expedice po Africe u konce.