S žáky 6. ročníků jsme letos zahájili práci ve výtvarné výchově tématem bludiště.
Nejprve jsme zkoumali otisky vlastních prstů a povídali si o nezaměnitelné identitě každého z nás.
Otisky prstů, respektive uspořádání papilárních linií jsme zvětšovali na velký formát papíru perokresbou.
Kresby připomínaly zmatená bludiště čar a mezer, a tak žáci zkoušeli najít cestu z bludiště ven či naopak.
Další hodinu jsme téma trochu převrátili: tentokrát měli žáci za úkol bludiště vytvořit, a sice z pruhů papíru
v prostorách školní zahrady, a to tak velké, aby se v něm dalo skutečně procházet.
Pracovali ve skupinách a ověřili si, jak těžké je rozdělit si úkoly mezi jednotlivce a určit mezi sebou
myslitele a stavitele. Hotové práce se pak staly malým landartovým výtvorem i happeningem zároveň, neboť
bludiště mohla existovat jen po dobu trvání výuky.