ZŠ T. G. Masaryka Ivančice, Na Brněnce 1, okres Brno-venkov, příspěvková organizace
Prázdniny
O letošních prázdninách jsme jely s maminkou, tetou Horákovou a sestřenicí Bětkou do Jeseníků. Cesta trvala tři hodiny. Po příjezdu na místo jsme si vybalily věci a šly poobědvat. Po obědě jsme s Bětkou vyváděly na hřišti s míčem a hrály na honěnou. Po večeři se naše maminky rozhodly,že dnes půjdeme s Bětkou spát brzy. Poslaly nás nahoru do pokoje. Vymyslely jsme si hru, a to polštářovou válku. Protože hru doprovázel velký randál a našim maminkám s to nelíbilo, tak od té chvíle jsme spaly každá zvlášť. Druhý den jsme po snídani vyrazily do pěkného lázeňského městečka do Karlovy Studánky. Tam jsme poobědvaly a procházkou se pomalu vrátily do chaty. Třetí den jsme jenom lenošily na dece, s Bětkou hrály karty a dováděly s míčem. Další den jsme šly opět do Karlovy Studánky. Tam jsme si máchaly nohy v kašně, pily vodu z léčivého pramene a prozkoumávaly okolí. Pátý den byl velice náročný. Hned po snídani jsme vyrazily k místním vodopádům a procházely jsme se po naučné stezce, kdy jsme viděly mnoho nového. Posledních pár dnů jsme se věnovaly relaxaci. Týden uběhl jako voda a my jsme se chystaly na odjezd domů. Vůbec se mi z té přírody nechtělo. Prázdniny se mi zde velice líbily a v létě tam opět pojedeme.
Pavlína Urbanová, 5. B

Prázdniny jsem trávil jak s mamkou, tak i v Pohořelicích u taťky. Tam jsme pobývali společně s bratrancem a se sestřenicí u dědečka a babičky, kteří mají fenku Amy.
Potom jsem jel na bratrancovi křtiny do Zlína. Moje teta se strýcem bydlí nedaleko Zlína v Lukově. Tam jsme navštívili spolu s mamkou a babičkou místní zříceninu hradu Lukov. Šel jsem na noční prohlídku hradu se strašidly. Viděl jsem bílou paní, procházela se po hradbách středověkého rytíře na cimbuří, smrtku jak si brousí kosu, víly a kata. Moc se mi tam líbilo. Za koupáním jsme jeli do Laa. Také jsem navštívil zoo v Jihlavě. Z letních prázdnin mi zůstalo spousta zajímavých zážitků.
Miloš Rouzek, 5. B

Prázdniny
V posledním týdnu školního roku jsem se těšil, kdy už přijde den mého odjezdu na prázdniny – Mušov. Druhý týden v červenci jsme ráno odjížděli spolu s rodiči a bratrem Petrem na vysněnou dovolenou. Po příjezdu jsme se rychle vybalili a „hurá“ se vykoupat. Voda byla teplá, čistá a příjemná, neboť bylo velmi teplo. Sluníčka jsme si užívali do sytosti. Každý večer jsme chodili po kempu a využívali program – letní kino, atrakce, kulturní programy. Ale co se mi nejvíce líbilo, bylo noční koupání, když jsem vlezl do vody, po chvilce jsem měl pocit, že mi někdo sahá na palec. Ulekl jsem se a zakřičel jsem: „Tati, mě někdo sáhl na palec!“ Taťka s Petrem se začali smát a tvrdili,že mi kapr cucá palec. Chvíli jsem se zarazil a uvědomil jsem si, že Petr byl pod vodou a pak se ke všemu přiznal. V polovině týdne jsme si postavili stan, dvě noci jsme tam spali. Než jsem se nadál, týden uběhl jako voda a odjíždíme domů. Ale už teď se těším na další prázdniny.