Po celý předškolní věk dělá dětem potíže i stálá proměnlivost časových vztahů (dnes, včera, zítra).
Teprve až nástupem školní docházky a zavedením stálého režimu dne se začne lépe orientovat v jednotlivých
etapách dne (dopoledne, poledne, odpoledne, večer). Potom nastupuje pochopení delších časových úseků
(týden, měsíc, rok, roční období a více let). Nakonec chápe pojmy jako (loni, předloni, desetiletí, století,
generace ).
Při nápravě opět postupujeme podle věku, vyspělosti a míry chápání dítěte.
Využijeme pohádek. Výborné jsou pohádky rozkreslené po časových odstupech v ději. Dítě podle nich převypráví
obsah. Obměnou jsou tyto obrázky zamíchané a dítě je podle časové posloupnosti skládá.
Modely hodin. Tyto hodiny jsou rozděleny i na jiné úseky než na hodiny (roční období, dělení dne…). Děti si je rádi vyrábějí samy.
Dáváme dítěti otázky, co se dělá a kdy se dělá a dítě zařazuje do časových úseků.
Mgr. Veronika Válková