ZŠ T. G. Masaryka Ivančice, Na Brněnce 1, okres Brno-venkov, příspěvková organizace
Po celý předškolní věk dělá dětem potíže i stálá proměnlivost časových vztahů (dnes, včera, zítra). Teprve až nástupem školní docházky a zavedením stálého režimu dne se začne lépe orientovat v jednotlivých etapách dne (dopoledne, poledne, odpoledne, večer). Potom nastupuje pochopení delších časových úseků (týden, měsíc, rok, roční období a více let). Nakonec chápe pojmy jako (loni, předloni, desetiletí, století, generace ).

Při nápravě opět postupujeme podle věku, vyspělosti a míry chápání dítěte.

Využijeme pohádek. Výborné jsou pohádky rozkreslené po časových odstupech v ději. Dítě podle nich převypráví obsah. Obměnou jsou tyto obrázky zamíchané a dítě je podle časové posloupnosti skládá.

Modely hodin. Tyto hodiny jsou rozděleny i na jiné úseky než na hodiny (roční období, dělení dne…). Děti si je rádi vyrábějí samy.

Dáváme dítěti otázky, co se dělá a kdy se dělá a dítě zařazuje do časových úseků.

Mgr. Veronika Válková